جیوانی مهاجمی که سابقه قابل قبولی در فوتبال برزیل دارد در تمرین استقلال حاضر شد ولی ظاهرا خسته و سنگین نشان داد. باید دید این برزیلی در دومین تجربه آسیایی خود به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه خواهد شد یا خیر.

گروه ورزشی مشرق - خوزه توماس جیوانی دی اولیویرا هافبک - مهاجم برزیلی و بازیکن سابق گرمیو و گوارانی با سابقه حضور در سری A فوتبال برزیل، عصر امروز (چهارشنبه) در تمرینات استقلال حضور پیدا کرد و ظاهرا مورد تأیید قرار نگرفت. جیوانی 30 ساله که 7 سال پیش تجربه بازی در کی‌لیگ کره‌جنوبی را هم با تیم دائگو پشت‌سر گذاشت قصد داشت در دومین تجربه آسیایی خود به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه شود.

وقتی نیمار مات هنرنمایی جیوانی استقلالی‌ها شد
اما هافبکی که بیشتر «مهاجم» است چه سابقه‌ای دارد و برای چه تیم‌هایی به میدان رفته است؟

* از آمریکا تا کره
توماس کوتاه قامت اولین بار سال 2007 با آمریکا RN در سری A برزیل توپ زد. جیوانی برای این تیم 2 گل به ثمر رساند تا خیلی زود موردتوجه دائگو در کی‌لیگ کره قرار بگیرد. اولیویرا 3 گل هم برای این تیم در سطح اول فوتبال کره زد تا سال 2009 به آمریکا RN برگردد که راهی سری B برزیل شده بود. توماس که در میانه راه به بازی‌ها رسیده بود، طی 10 دیدار و 350 دقیقه تلاش 2 گل زد تا موردتوجه موگی میریم قرار بگیرد.

* فصل درخشان
در واقع یکی از درخشان‌ترین فصول فوتبالی جیوانی در لیگ منطقه ای پائولیستا A و تیم موگی میریم به ثبت رسید. در سال 2010 توماس 18 بازی برای تیم جدیدش انجام داد تا طی 1464 دقیقه 10 گل به ثمر برساند و در رده ششم برترین گلزنان قرار گرفت. مهاجم موردتوجه آبی‌ها، آن فصل برابر لتوآنو هت‌تریک کرد و به هرکدام از تیم‌های سانتوس و ریوبرانکو هم 2 گل زد.

جیوانی 3 گل دیگرش را برابر پالمیراس و تمام ستار‌ه‌هایش، براگانتینو و سرتائوزینهو به ثمر رساند.

* وقتی نیمار با سانتوز مات شد
در فصل 2010 لیگ پائولیستا A یکی از بهترین نمایش‌های جیوانی هفته سوم مسابقات به روی پرده آمد. در دیدار دوشنبه 5 بهمن ماه سال 1388 موگی‌میریم و سانتوس ابتدا سفیدپوشان سانتوس بودند که روی پاس طلایی نیمار (ستاره این روزهای بارسا) با ضربه دقیقه 30 گانسو به گل رسیدند. با این حال پاس تماشایی جیوانی در دقیقه 37 زمینه‌ساز تساوی یک – یک آن دیدار در نیمه نخست شد. توماس برای این‌که هنرنمایی‌اش برابر تیم سرشناس سانتوز را تکمیل کند در دقیقه 80 مسابقه توپ را در میانه میدان تصاحب کرد تا با حرکت انفرادی خود چند بازیکن حریف را پشت‌سر بگذارد و بعد از رسیدن به پشت خط 18 قدم سانتوس با شوتی تماشایی دروازه حریف را برای دومین بار فرو ریخت تا سانتوس و ستاره‌هایش را مغلوب هنر خود کند.

فیلم گلهای این دیدار را در زیر ببینید:

{$sepehr_media_1392289_400_300}
دانلود

اول سری A ، بعد سائوکتانو
هافبک - مهاجم مدنظر استقلالی‌ها در سال 2010 پیراهن گرمیو و گوآرانی را در سری A برزیل پوشید تا 2 بازی برای گرمیو انجام دهد و 19 بازی برای گوآرانی جیوانی 2 گل هم در فصل مذکور برای گوآرانی به ثمر رساند. توماس سپس در لیگ پائولیستا  (2011) به موگی میریم بازگشت تا طی 17 بازی و 1250 دقیق 3 گل دیگر به کارنامه فوتبالی‌اش در تیم مذکور اضافه کند.

جیوانی در میانه سال 2011 به ساتوکتانو پیوست تا برای این تیم تا سال 2013، 78 بازی در سری B فوتبال برزیل انجام دهد و 13 گل بزند. توماس طی این مدت 22 بازی هم در لیگ پائولیستا یک انجام داد و در عرض 1696 دقیقه 6 گل دیگر زد.

* کارنامه جیوانی در سال 2014
جیوانی در سال 2014 به نائوتیکو دیگر تیم حاضر در سری B فوتبال برزیل پیوست تا 4 بازی برای تیم جدیدش انجام دهد. البته این هافبک – مهاجم در لیگ منطقه‌ای هم 6 بازی دیگر برای نائو انجام داد تا کارنامه سال 2014 او – بدون زدن گل- پربار نباشد. این بازیکن اواخر سال هم به CRB در دسته سوم فوتبال برزیل پیوست تا سرجمع 85 دقیقه در 3 بازی به میدان بیاید.

* بازگشت به موگی‌میریم ریوالدو
خوزه توماس سال 2015 دوباره به موگی‌میریم در سری B بازگشت. این بار ریوالدو ستاره اسبق تیم‌ملی برزیل هم با در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه یک انگیزه قابل‌توجه برای پوشیدن پیراهن موگی‌میریم بود. جیوانی در سریB، توانست 19 مرتبه وارد ترکیب اصلی موگی شود تا طی 1464 دقیقه 4 گل بزند. این بازیکن در لیگ پائولیستا هم 10 بازی انجام داد آن هم در شرایطی که 8 مرتبه وارد ترکیب اصلی شد و 2 گل دیگر زد.

کارنامه مهاجم برزیلی که چشم استقلالی‌ها را نگرفت +عکس و فیلم
* 8 روز قبل بازی کرد

هافبک- مهاجمی که عصر امروز در تمرینات استقلال حاضر شد، از نظر بدنی مشکلی ندارد. حداقل آمار و ارقام که چنین ادعایی را ثابت می‌کند. جیوانی بعد از این‌که 29 بازی برای موگی‌میریم (سال 2015) انجام داد به تیم لتوم‌بیارا در لیگ منطقه‌ای گویا پیوست. توماس برای تیم جدیدش در گروه B مسابقات 3 بازی برابر گویا نسیا، آناپولینا و آپارسی دنسه انجام داد و پس از آن راهی ایران شد. بازی آخر جیوانی برای لتوم بیارا چهارشنبه 21 بهمن ماه (8 روز قبل) برابر آپارانسی انجام شد.

به هر تقدیر مهاجمی که به تهران آمده توانایی بازی در پست گوش راست، مهاجم و هافبک پشت مهاجمان را دارد.

ظاهراً کادر فنی تیم استقلال به این دلیل که این بازیکن همین چند وقت پیش برای یک تیم به میدان رفته و به عنوان سهمیه آزاد نمی‌تواند جذب استقلال شود و برای اینکه دچار دردسر نشوند تصمیم گرفته اند قید حضور این بازیکن را بزنند. باید دید این موضوع تا چه حدی به واقعیت نزدیک است؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس